KOMME I GANG MED SPAMFILTERET I VOSSASKYEN (PROOFPOINT)

Hva er Spamfilteret i Vossaskyen? Hvilken funksjon har det? Hvorfor har jeg det?

 

Spamfilteret i Vossaskyen er bygd på blant annet et produkt som kalles «Proofpoint», et av de ledende spamfilter produktene på markedet i dag. Funksjonen er å stoppe uønsket e-post i form av spam, skadelige vedlegg og nettfiske. Det bidrar til økt sikkerhet og en renere innboks. Derfor har alle som har E-post i Vossaskyen også Spamfilter i Vossaskyen. Det er flere ledd for Spamfilteret i Vossaskyen, men ytterst ligger altså «Proofpoint».

 

Som bruker får du kontroll over e-post som går gjennom filteret til din e-postadresse. Du kan når som helst logge deg inn på https://eu1.proofpointessentials.com/ for å se hva som har blitt stoppet, administrere e-post som har havnet i karantene og mer. Det leveres også en daglig rapport om morgenen for all e-post som har blitt stoppet dagen før. Dersom du ikke mottar en slik e-post så har det sannsynligvis ikke blitt stoppet noe i spamfilteret.

 

Brukere skal være obs på at det kan forekomme «falsk positiv». Det vil si at en e-post som egentlig er OK kan bli stoppet. Da må brukeren enten logge seg på proofpoint og slippe e-posten gjennom, eller vente på rapporten som kommer påfølgende dag og deretter slippe gjennom e-posten.

 

SETT PASSORD PÅ SPAMFILTERET I VOSSASKYEN

 

Proofpoint har en egen brukerinnlogging. Brukernavnet ditt er det samme som e-postadressen din. Passord vil være noe annet.

 

1. Gå til https://eu1.proofpointessentials.com/app/login.php og velg «Glemt passord». Skriv inn e-postadresse og velg «email».

1reset.png

2. Du får sendt en link til din e-postadresse. Åpne e-posten og trykk på «Sett passord».

2reset.png3reset.png

3. Velg et passord som oppfyller kravene og trykk «sett passord».

5reset.png

Du kan nå logge inn i proofpoint.

Din nettleser er utdatert!

For å kunne bruke alle funksjoner på nettsiden må du oppdatere nettleseren. Oppdater min nettleser nå

×